تركيا امريكا رايح جاي

on Tuesday, August 27, 2013

شوف ياعم اوباما ياللي انت خايف من مصر و من اللي حصل في مصر و زمانك ماسك في خناقات مع المخابرات بتاعتك كلهم و هات يا ضرب طبعا ماهم خموك مرتين مرة في 25 يناير 2011 و مره في 30 يونية 2013 و طبعا مش هنجيب خابتك وخبيتهم القوية في اللي عملتوه مع الاخوان ليه بقا علشان همه قالولك اسمع كلام الاخوان دول هيخلصوك من البعبع اللي اسمه قاعدة و اتباعهم و الارهاب و تبقا بطل قومي انك علي يدك و في عصرك امريكا خلصت علي الارهاب في العالم طيب ده كان هيحصل ازاي الاخوان باعوا لكم العتبه الخضرة قالك ادينا فلوس كتييير هنخلصك من صداع حماس في غزة و هنديهم سيناء و كمان هنقعد في سيناء و كل العالم اللي عامله لك صداع في اسيا.

 اما بتوع اوروبا بقا يجوا يشرفوا في تونس و ليبيا وسوريا و مصر و يبقا كده خلاااااااص انت قضيت عليهم في اوروبا كمان و ارتاحوا من الاسلامين و الارهابين في نفس واحد. معلوم مش همه راحوا اوروبا لما ضاقت بيهم و بأفكارهم بلادهم خلاص اهو بلادهم بقت حلوة و جميلة يرجعوا بقا و يريحونا من هبلهم و بكدا تبقا الدنيا ربيع و الجو بديع.

 لأ ماتفهمونيش غلط مش بديع بتاع الاخوان طيب العمل ايه دلوقتي ياريس اوباما. التهديد مع مصر مانفعش خالص علشان يرجعوا حبيبك مورسي و الاخوان طيب هنمنع الماعونة ؟ ماعونة ايه اللي انت عايزة تمنعها ها ؟؟ انت ناسي ان الماعونة دي من ضمن اتفاقية كامب دفيد لتشجيع مصر و اسرائيل علي السلام فابلاش هبل بقا انك تقدر تمنعها دي لفة طويلة اوي علشان تمنعها. كمان اليهود مش هيسمحوا لك لأن ده ممكن يفتح عليهم فتحة ان اتفاقية كامب ديفيد يعاد فتحها و عمل بعض التعديلان عليها و خصوصا ان مر عليها اكتر من 35 سنة و طبعا اسرائيل عارفة ان مصر دلوقتي مافيهاش حد ينفع يتعمل معاه الكلام ده، و السيسي ماينفعش يتعمل معاه الكلام ده علشان معتبرينه شبه عبد الناصر عدوهم اللدود.

جميل! طيب تعمل ايه يا اوباما تاني في ولاد الايه المصرين دول اللي ماشين زي القطر و بيشيلوا اي حد قصادهم اه امنع التبادل التجاري تصدق ضحكتني و هو المافيا التجارية اللي عندك هتسمح لك بده انت غريب اوي عايز تمنع عنهم التجارة معانا ده احنا اجمل سبوبه اي حاجة بايظة عندهم بيبعتوها لنا بدل مايرموها. و طبعا رؤس المال اللي بتاجر مع مصر من عندك اغلبها يهود تفتكر هيسيبوك تقطع عنهم السبوبة دي بلاش هو انت لما تقطع التجارة مع مصر مصر هتروح فين و تجيب البضائع دي منين ؟؟؟ قول كده ياتري ياهل تري ؟؟من الصين طبعا عارف الصين انت طبعا البعبع الجديد بتاعكم القوة الاقتصادية اللي هتفرتكم و كمان الدول العربية اللي هتلاقي مصر عملت كده هي كمان هتسيبكم و تستورد من الصين شوفت ان حتي دي مش في صالحك.

 شيل ايدك عن مصر قلتها لك من زمان و بما ان ماعرفتش تعمل حاجة مع مصر و شكلك بقا وحش حبيت تعمل فيها كاوبوي علي سوريا اهو تعمل منظر تاني بدل منظرك اللي اتهز و منها تلهي العالم عن خيبتك مع الاخوان و انا برضوا بقولك ابعد عن سوريا و  الا هتكون نار عليك وعلي امريكا انتوا استفردتوا بالعراق لكن سوريا لأ مش هتعرفوا تستفردوا بيها خالص لا ايران و لا روسيا هتسيبكم و اعتقد انك هتفكر الف مرة قبل ماتضرب سوريا اوباما كش ملك انت و تركيا و مع تركيا لينا عودة 



View the
Original article

0 comments: