Islam Di Eropah

on Friday, July 20, 2012

Islam dianggap sebagai agama yang paling pesat berkembang secara meluas di Eropah, dengan imigresen dan atas kadar kelahiran purata yang membawa kepada peningkatan pesat dalam penduduk Islam. Agama adalah penting kepada identiti Islam di Eropah.

Kecuali umat Islam di Perancis, mereka cenderung untuk memperkenalkan diri mereka sebagai Muslim daripada British, Sepanyol, atau Jerman. Di Perancis, umat Islam dibahagikan hampir sama rata kepada soalan ini.

Islam juga dikenali sebagai pengikut Islam seperti yang kita bincangkan di sini Akademi Islam-perkataan Islam bermaksud “penyerahan kepada Allah” – percaya bahawa Allah adalah satu-satunya Allah yang benar, dan bahawa mesej kepada mereka yang setia telah diturunkan melalui nabi Muhammad.

perlu diambil perhatian bahawa dunia ‘Arab’ dan dunia ‘Islam’ adalah tidak sama.
Agama Islam adalah Islam, manakala ‘Arab’ mewakili kumpulan etnik. Etnik, orang Islam Arab yang mewakili hanya kira-kira 20 peratus daripada semua di seluruh dunia Islam,

dan negara Islam yang terbesar bukan hanya di Timur Tengah (Indonesia, dengan lebih 200 juta umat Islam, negara Islam kedua terbesar Pakistan, juga tidak di Timur Tengah) tetapi mereka semua boleh bersatu di Akademi Islam.

Islam di Eropah menunjukkan tanda-tanda  memihak terhadap versi Islam yang sederhana. Selain umat Islam, mereka cenderung untuk melihat perjuangan yang diperjuangkan di antara kesederhanaan dan fundamentalis Islam.

Akademi Muslim bertujuan untuk membantu anda dengan peluang hebat ini bagi memahami hak Islam sebenar. Bilangan sebenar orang Islam adalah sukar untuk dipastikan, angka-angka bancian sering dipersoalkan dan banyak negara tidak memilih untuk menyusun maklumat tersebut.

Penduduk Islam Perancis adalah merupakan yang terbesar di Barat Eropah. Kira-kira 70% mempunyai warisan mereka di bekas tanah jajahan Utara Afrika Algeria, Maghribi dan Tunisia.

Tahap pengenalan Islam di Britain, Sepanyol, dan Jerman adalah sama seperti di Pakistan, Nigeria, dan Jordan, dan lebih tinggi daripada tahap di Mesir, Turki, dan Indonesia.

Islam di Eropah bimbang tentang masa depan mereka, tetapi kebimbangan mereka adalah lebih ekonomi daripada agama atau budaya. Terdapat beberapa tanda-tanda ketegangan antara penduduk majoriti dan minoriti Muslim di Eropah.

Terdapat kritikan bahawa umat Islam menghadapi tahap pengangguran yang tinggi dan sering tinggal di pinggir bandar yang miskin. Kebanyakan umat Islam  Perancis dan British, berfikiran bahawa wanita adalah lebih baik di negara mereka, daripada kebanyakan negara-negara Islam yang lain.

Kira-kira setengah umat Islam Jerman dan Sepanyol bersetuju, dan amat sedikit jumlah yang mempunyai fikiran bahawa wanita sebenarnya mempunyai potensi yang lebih baik berbanding dengan kebanyakan negara-negara Islam.

Islam telah diiktiraf sebagai agama rasmi di Austria selama bertahun-tahun, bermakna ia mempunyai peranan dalam pengajaran agama di sekolah-sekolah.

Misi Akademi Islam adalah untuk memupuk persaudaraan melalui persefahaman pelbagai latar belakang mereka dari segi etnik, budaya, umur, kewarganegaraan, pengalaman penghijrahan dan keadaan sosial, seseorang akan mengharapkan umat Islam di Eropah memainkan peranan yang besar dalam politik Eropah.

Islam di Eropah adalah penduduk yang jelas yang telah menjadi tumpuan banyak perbahasan politik terutamanya pada zaman dekad-dekad  yang lalu,

yang terdiri daripada fatwa tudung, keganasan, keahlian EU Turki, masyarakat pelbagai budaya dan imigresen hubungan dengan agama di Eropah secara umum.

Di Akademi Islam ini Kami mendidik, tetapi tidak mengindoktrinasikan. Kami menunjukkan, tetapi tidak meminta untuk penukaran. Kami hanya meminta untuk memahami.

You can also read this article in English Here

0 comments: