Peningkatan Jumlah Penganut Islam Dari Pelbagai Bangsa

on Saturday, August 25, 2012

The increasing number of Converts to Islam from different Nationalities

Telah terbukti bahawa Islam tersebar ke segenap bangsa yang berbeza dan lebih di seluruh dunia pada setiap hari, senarai 100 orang asing dari pelbagai bangsa yang telah memeluk Islam di Algeria, sejak awal tahun 2012 dan terutamanya pada bulan Ramadan.

Menteri Wakaf dan Penasihat Media Hal Ehwal Agama Media — Algeria , Adda Fellahi berkata, “penukaran agama kepada agama Islam telah meningkat selepas negara Algeria mengambil sikap keterbukaan kepada negara-negara luar yang menemui keperibadian masyarakat Algeria dan berikutan dengan peningkatan bilangan pekeraja asing. “

Beliau menambah bahawa kes-kes seseorang yang memeluk agama Islam dari bangsa lain di Algeria meningkat kepada 16 kes antara tahun 2006 dan 2007, kemudian kepada 78 kes pada tahun-tahun 2008, 2009, 2010 dan 2011, menjadikan jumlah penganut agama Islam sebanyak 100 orang sejak awal tahun.

Ia juga melaporkan bahawa Aishah Wangari Kamenju, salah seorang wanita yang memeluk agama Islam baru-baru ini, dan kini beliau sedang berada pada tahun kedua di Fakulti Universiti Syariah di Al Azhar, dan telah menyatakan bahawa kadar wanita yang memeluk Islam di Kenya hampir kira-kira tiga wanita setiap hari sepanjang bulan Ramadan, dan boleh meningkat ke sepuluh wanita dalam masa beberapa hari.

Aishah Kamenju yang kini bekerja di sebuah organisasi yang bertanggungjawab untuk menjaga umat Islam baru-baru ini ia berkata bahawa dia cuba untuk membantu umat Islam yang baru, bagi memahami Islam.

Beliau menambah bahawa dia bekerja dalam sebuah kumpulan yang terdiri daripada 20 wanita Islam yang melawat ke tempat-tempat terpencil di Kenya bagi memanggil wanita di luar sana untuk mengenali Islam melalui kuliah dan pelajaran.

Beliau menegaskan bahawa terdapat banyak cabaran yang dihadapi oleh pekerja wanita Islam di Kenya. Beliau meringkaskan cabaran-cabaran ini dengan berkata: “kita kekurangan segala-galanya, tidak ada sekolah khas untuk melatih perintis Islam, dan tiada sebuah sekolah pun untuk mengajar wanita yang baru untuk memeluk Islam, sokongan tidak pernah diterima dari mana-mana organisasi untuk membantu dalam melakukan misi ini. “

Ini menunjukkan bahawa walaupun penyebaran” Islamofobia” seperti yang berlaku di Perancis, Anti-Islam bergerak seperti demonstrasi di Sweden, Anti-Islam Peguambela seperti Robert Spencer dan juga pembunuhan beramai-ramai oleh kerajaan seperti yang berlaku di Myanmar, Islam masih terbukti menjadi agama yang dipilih oleh bangsa dan orang ramai di seluruh dunia.

You can also read this article in English Here


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About the author



View the Original article

0 comments: